Zó biedt reorganiseren wél kansen...
'Reorganiseren heeft vaak een negatieve bijklank: mensen worden op straat gezet omdat hun werk wordt vervangen door machines. Dát is vaak de berichtgeving die je hoort in de media. Ik geloof dat een goede, positieve reorganisatie vooral gaat om het kláármaken van je bedrijf voor de toekomst. En dan hoeven er zéker niet altijd mensen op straat te belanden', aldus Johan Schotanus, oprichter en eigenaar van CBG Connect.
Niet alleen in maar vooral aan je bedrijf werken
'Zo zijn we zelf al een behoorlijke tijd bezig met een reorganisatie. In ons geval heeft het ons bedrijf sterker gemaakt dan ooit: de juiste mensen zitten inmiddels op de juiste plekken, bovendien start er in een januari een nieuwe operationeel manager die veel taken van me gaat over nemen. Dat geeft mij meer ruimte om aan mijn bedrijf te werken in plaats van steeds operationeel er in. En dat komt CBG Connect, en dús onze klanten, absoluut ten goede', aldus Johan.
Nuchter én eenvoudig
'Het is vooral die praktische, nuchtere inslag die ons anders dan anderen maakt. Zo zijn we bijvoorbeeld wars van klanttevredenheidsonderzoeken met tig vragen die eigenlijk niemand écht graag invult. Wat we dan wél doen? Onze klanten, telefonisch of persoonlijk 1 vraag stellen: bent u tevreden? Ja of nee, meer smaken zijn er niet. Natuurlijk hopen we op een overtuigende ja, maar als er een nee volgt dan vragen we door. En dóór. En dóór... Net zolang tot we weten waarom iemand niet tevreden is. Deze kennis nemen we vervolgens mee en delen we binnen het team. Op die, misschien wel kinderlijk eenvoudige manier, worden we, sámen met onze klanten steeds beter. Kijk, en dán wordt reorganiseren plots wél leuk', besluit Johan.