'Dit zijn de ICT-behoeften van bedrijven in 2019', Manuel Jamin, nieuwe operationeel manager CBG Connect
'Het werd hoog tijd dat ik iemand aannam', vertelt eigenaar Johan Schotanus lachend. 'Door de groei van ons bedrijf had ik structureel te veel werk in mijn dag zitten. En nu, met het aannemen van Manuel Jamin, onze fonkelnieuwe operationeel manager, heb ik eindelijk weer tijd om áán mijn bedrijf te werken in plaats van continu erin. En nu? Nu ben ik een nóg gelukkiger mens.'
Relaxte start bij CBG Connect
Manuel Jamin vertelt: 'Het eerste wat mij direct opviel aan het kantoor bij CBG Connect was dat het team een enorme rust uitstraalt. De werknemers zijn hard en geconcentreerd aan het werk.' Nou, dat klinkt wel heel braafjes. 'Dat klopt, het klinkt inderdaad nogal zen en ik ben het ook nog niet vaak op deze manier tegengekomen. Maar iedereen wil hier het beste uit zichzelf halen en als gevolg daarvan het beste resultaat voor de klant neerzetten. Er hangt gewoon een hele goede sfeer binnen de club. Mensen durven zichzelf te zijn en zijn niet bang om fouten te maken. Men wil met elkaar leren en dat is goud waard wat mij betreft', aldus Manuel.
Dit wil ik bereiken
'De markt biedt op het moment enorme potentie. De vraag naar stabiele verbindingen en goede ICT-oplossingen neemt door de groei in de huidige economie nog steeds toe', aldus Manuel. 'Als KPN Business Partner helpen we bedrijven aan een stabiele verbinding', vervolgt Manuel.'Daarnaast is CBG Connect partner om te helpen bij het optimaliseren van ICT-gerelateerde situaties. Op dit moment zien wij bijvoorbeeld een verschuiving van de on premise servers naar clouddiensten. We richten ons vanuit onze ervaring op de zakelijke markt en adviseren en begeleiden volop. We merken ook dat bedrijven behoefte hebben aan een groeipartner die hun taal spreekt en die begrijpt hoe ze een infrastructuur in moeten richten, processen uit moeten rollen, de juiste koppeling legt en een complete Office-omgeving voor ze inricht. Verder speelt snel mee kunnen groeien een rol. En we merken een steeds sterkere wens op om flexibel met allerlei zaken om te kunnen gaan: van contracten tot werkplekbeheer en van internationaliseren tot complete oplossingen voor scholengemeenschappen of grote bedrijventerreinen. Vaak zitten we bijna letterlijk met de klant aan de tekentafel, om vanuit een co-creatie de best mogelijke oplossing samen te vinden. En dan vervolgens, door begeleiding en een specifieke aanpak, alle neuzen dezelfde kant op binnen het bedrijf. Dát geeft ons bergen energie. En de klanten uiteindelijk ook.'
ICT-behoeften bedrijven
Om aan de vraag in de huidige economie te kunnen voldoen heeft CBG Connect zich versterkt op verschillende afdelingen. Voor 2019 hebben we vier speerpunten opgesteld: KPN EEN, wholesale, ICT-oplossingen en managed diensten. De afdeling Technische Dienst heeft sinds december versterking, in januari is er een nieuwe verkoper gestart en ik dus als Operationeel Manager. Ik ben bezig om met een frisse blik de huidige werkprocessen onder de loep te nemen, de afdelingen ondersteunen en de operationele taken van Johan overnemen. Johan creëert hierdoor meer ruimte in zijn agenda om zich te richten op sales. Graag wil ik CBG Connect helpen om de potentie in de markt om te zetten naar meer nieuwe tevreden klanten. Maar dat klinkt eigenlijk wel heel commercieel als ik dat zo zeg. Laat ik afsluiten met mijn opening: toen ik voor het eerst het kantoor van CBG Connect betrad leek het wel een tempel, zóveel rust straalde het team uit. En als er één ding is wat ik vast wil houden, dan is het die balans en rust intern...'